Mieszkańcy świata

Mieszkańcy – rasy grywalne

Spopieleni zwani też spalonymi są rasą powstałą w czasie Eksplozji gór. Nie wykazują wielu społecznych zachowań, nie łączą się w społeczności. Zazwyczaj osiedlają się na odludziach, aby nikt ich nie niepokoił. Posiadają duże wrodzone zdolności magiczne, z tego powodu często zapraszani są na posady dwornych magów, jednak z reguły nie przyjmują tych propozycji. Nie posiadają wspomnień (lub tak twierdzą) sprzed Eksplozji gór, można więc wnioskować, że był to czas ich narodzin. Posiadają humanoidalne sylwetki, czasami widać ubytki w ich ciałach (częste braki uszu, nosów, rzadziej palców, lub inne ubytki ciała). Ich rany nie krwawią, lecz rozpalają się ogniem. Ich skóra wydaje się ciągle żarzyć. Wielu sławnych badaczy prowadzi badania nad nimi. Przez wyznawców Pyrusa uważani są za jego dzieci, oni sami stanowczo temu zaprzeczają.

Spopieleni są ludźmi lub elfami, które w czasie Eksplozji gór znajdowały się w złym miejscu w złym czasie. Bardzo rzadko udało się zachować im wspomnienia z poprzedniego życia. Wydają się nie starzeć.

AdeptS3
straznik__

Giganci są rasą, która zamieszkiwała dalekie północne tereny kontynentu, które zostały zniszczone w Eksplozji gór. Są połączeniem ludzi z niedźwiedziami, stworzeni przez elfów. Nie chcieli wędrować daleko na południe osiedlając się na pierwszym zdatnym do zamieszkania terenie, który napotkali tworząc małe osady, lub zajmując istniejące wioski. Czasami oznaczało to konfrontacje z tubylcami. Są dużo więksi od przeciętnego człowieka. Mierzą około 2.2m wzrostu, posiadają też bardzo rozwiniętą muskulaturę.
obronca_

Elfy. Wysokie, smukłe postacie, ich skóra jest zazwyczaj bardzo jasna. Starzeją się dużo wolniej od ludzi. Zamieszkują bezkresne puszcze zachodnie, gdzie posiadają swoje domostwa. Nie lubią ingerować w rzeczy, które nie dotyczą ich bezpośrednio. Eksplozja gór nie wpłynęła zbytnio na ich terytoria, co sprawiło, że wiele innych stworzeń stara się przedostać do ich krain. Nie postępują z nimi delikatnie. Większość imigrantów jest od razu wydalana, a w wypadku recydywy słuch o takich stworzeniach ginie. Żyją w dużej symbiozie z lasami w których zamieszkują. Nie tworzą domów (zazwyczaj) tak, jak inne rasy – drzewa są ich schronieniami, które stymulują i kształtują za pomocą swojej magii.

Ludzie są najpowszechniej występującą inteligentną rasą na kontynencie. Posiadają wiele miast i wiosek. Są wszechstronni i zajmują się najróżniejszymi profesjami.

Ciemne Elfy. Wywodzą się od grupy elfów, która przed wiekami porzuciła lasy. Ich skóra zmieniała kolor na ciemnofioletowy, gdyż nie mogą już czerpać z lasów życiodajnych mocy. Starzeją się prawie na równi z ludźmi.

Krasnoludy zamieszkują głównie północno-wschodnie tereny dzisiejszego kontynentu za wyjątkiem Wielkiego Jaru. Kilka z ich siedzib zostało zniszczonych w efekcie kataklizmu. Większość jednak uchowała się w mniej lub bardziej nienaruszonym stanie. Ich miasta przyjęły duże liczby uchodźców, jednak nastroje stają się coraz gorsze. Są to dość niskie około 1.5-1.6m stworzenia o bardzo krępej budowie ciała. Krasnoludy jako jedyni osiągnęli pewne umiejętności w zakresie obróbki Eterycznych kamieni.

EarthMageI

Mieszkańcy – pozostali

Nieumarli. Są chodzącą kupą mięsa kierującą się najniższymi instynktami lub poddającą się woli lisza lub nekromanty. Pierwsi nieumarli zostali stworzeni przez nekromantów za pomocą magii. Około 300 lat temu jeden z nekromantów stworzył chorobę, która potrafi zarazić zwłoki lub słaby organizm i zmienić je w nieumarłego. Istnieją metody, aby zmienić się w nieumarłego za życia i zachować pełnię świadomości i władz umysłowych. Wymaga to jednak długich przygotowań i skomplikowanych zabiegów. Nekromanci po takim zabiegu nazywani są Liszami. Głównym nekromantą odpowiedzialnym za stworzenie tej rasy był Netenok

Demony. Są są eterycznymi chaotycznymi postaciami, zamieszkującymi niektóre miejsca na kontynencie. Wiele z nich posługuje się magią. Wykorzystując zamieszanie powstałe w wyniku Eksplozji gór starają zorganizować się i rozpocząć walkę przeciwko wszystkim innym istotom. Nie mogą umrzeć, jedynie ich materialne powłoki mogą zostać zniszczone.

Eteryczni. Są rodzajem postaci magicznych, którzy urodzili się tacy, lub się nimi stali. Najwięksi magowie porzucili swoje dotychczasowe formy na rzecz eteryczności, aby rozwinąć swoje umiejętności. Ich wygląd różni się z zależności od tego z jaką magią są powiązani.

Eteric

Wampiry nie żyją, ani nie są umarli. Zostali zawieszeni gdzieś pomiędzy życiem i śmiercią. Są to dzieci nocy. Za dnia kryją się w podziemiach. Spopieleni oraz Giganci posiadają wrodzoną odporność na tą dolegliwość.

Likantropi są w pewnym względzie podobni wampirom, utracili część swojej własnej istoty na rzecz czegoś innego. W odróżnieniu od wampirów, likantropi żyją. Swoją formę zmieniają zazwyczaj tylko nocą. Jednak ci bardziej doświadczeni potrafią się zmienić kiedy tylko chcą.

Ptakoludzie zamieszkują jedynie ptasią wyspę. Są oni skrzyżowaniem ludzi z ptakiem. Wzrostem podobni są do krasnoludów, jednak są dużo smuklejsi. Ich życie obraca się wokół polowania oraz kultu wiatru. Unikają kontaktów z obcymi, są jednak przyjaźni.

Oonapui 
Rasa inteligentnych stworzeń wodnych, spokrewnionych z ośmiornicami. Posiadają sylwetkę zbliżoną do ludzkiej, jednak z wieloma różnicami. Nie posiadają nóg, lecz poruszają się na czterech (lub więcej) silnych mackach. Nie posiadają zwyczajnych rąk, na ich plecach znajduje się 8 (lub więcej – do ustalenia z artystą) mackowych ramion, które często rozkładają, co upodabnia je trochę do skrzydeł. 2 z tych ramion są dużo silniejsze, zazwyczaj służą jako ręce. Nie posiadają wyraźnie zarysowanej szyi. Głowa pozbawiona nosa, bardzo duża paszcza bez wyraźnych warg, wypełniona dwoma rzędami ostrych, spiczastych zębów. W miejscu uszu znajdują się dwie workowate pompy służące do wpychania wody do skrzeli (ujście znajduje się na plecach, jako kilka małych rur, które mogą zmieniać kierunek nadając przy okazji pęd). 2 pary oczu, czarne, puste.
Wzrost 220-300cm, waga 100-200kg. Długość życia około 70 lat.
Bardzo zwinne w wodzie oraz agresywne. Posługują się zaawansowaną technologią. Potrafią konstruować aparaty, które umożliwiają im wyjście z wody (2 kopuły zakrywające aparaty oddechowe na głowie, oraz rurki odbierające wodę z pleców. Na plecach maszyna, które natlenia tą wodę). Zazwyczaj unikają jednak wychodzenia z wody, pozbawione jej przez dłuższy czas umierają.
Często przyozdabiają swoje ciała kościaną (lub muszlami) biżuterią lub pancerzami oraz tatuażami.
Często zdarza im się atakować statki na wszystkich zachodnich wodach, co rozpoczęło kilka konfliktów zbrojnych. Jest to główny powód dla którego Oonapui wychodzą z wody, aby niszczyć nadbrzeżne osady.
Nie różnicują się względem płci. Struktura społeczna zbliżona do mrówczej. Królowa matka składa jaja oraz wszystkim zarządza. Królowe charakteryzują się wielokrotnie dłuższym życiem, około 400 lat.

Oonapui

Share Button