Ninja wraca do domu

Jest to dwuwymiarowa gra zręcznościowa, polegająca na sterowaniu wojownikiem ninja. Celem gracza jest jak najszybsze dotarcie do domu oraz zebranie jak największej ilości punktów, które otrzymujemy za zabijanie przeciwników oraz zbieranie gwiazdek. Docelową platformą gry są urządzenia mobilne.

 Rola gracza

Gracz za pomocą ruchów palca steruje postacią małego Ninja, który ciągle biegnie i nie może się zatrzymać. Za pomocą odpowiednich ruchów skacze, turla się oraz zadaje ciosy.

Poziomy

Gra zostanie podzielona na 8 poziomów: Las, Zamek, Miasto, Cyrk, Pustynia, Wulkan, Jaskinia, Lodowiec. Z tego Las, Miasto, Pustynia oraz Jaskinia będą poziomami długimi, a pozostałe krótkimi.

Każdy poziom posiada unikatowy wygląd, przeszkody oraz przeciwników.

 

Przykładowo w lesie możemy znaleźć przeciwników takich jak: pszczoły, jeże, wilki, myśliwi. Statycznymi przeszkodami są: kolczaste krzaki, sidła, krwiożercze rośliny, spadające orzechy z drzew.

 

Myślę, że tu można częściowo wzorować się na grze Superfrog.

 

Każdy poziom zawiera punkty kontrolne, dzięki którym gracz nie jest zmuszony przechodzić całego poziomu od nowa.

 

Każdy poziom zawiera interaktywne elementy, które sprawiają, że można ukończyć go w na kilka sposobów. Np. gracz może skosić drzewo lub je przeskoczyć, może wyciąć krzaki, lub je przeskoczyć, może zabić przeciwnika, lub go ominąć.

 

Poruszanie się oraz sterowanie

Gracz nie może zatrzymać postaci, ani dowolnie zmieniać kierunku jej poruszania się. Sterowanie postacią odbywa się poprzez rysowanie odpowiednich ruchów na urządzeniu.

pociągnięcie palcem w górę – skok/wspinaczka

pociągnięcie palcem w prawo – przyśpieszenie

pociągnięcie palcem w dół – turlanie się

pociągnięcie palcem w w lewo – zamach mieczem

TAP – rzut shirukenem

narysowanie kółka -bumerangowy rzut mieczem

 

Gracz może wspinać się na ściany lub odbijać się od nich. Jest to jedyny przypadek, gdy postać gracza może zawrócić. W takim wypadku gra po chwili daje o tym znać i zawraca postać.

 

Po uzyskaniu pewnej liczby punktów gracz może aktywować specjalną zdolność ‘Droga Sokoła’, która zmienia go w ptaka umożliwiając mu przelecenie nad przeszkodami naziemnymi. W tym momencie sterowanie ulega zmianie. Lot ptaka ciągle powoli opada. Pociągnięcie palcem w górę powoduje podniesienie lotu, w dół opuszczenie, wprawo przyśpieszenie a w lewo spowolnienie. W tym trybie gracz nie może atakować. Kontentuje się jedynie na zbieraniu punktów, unikaniu silnych przeciwnych wiatrów oraz innych ptaków, oraz na wlatywaniu w sprzyjające wiatry.

 

Cel gracza oraz nagradzanie

Celem gracza jest zbieranie punktów oraz jak najszybsze ukończenie poziomu. Wyniki te są ukazywane w menu wyboru poziomu. W zależności od wyniku jaki osiągnie gracz nagradzany jest odpowiednim komentarzem ze strony postaci. Komentarze w każdym wypadku powinny być śmieszne oraz dostosowane do wyniku gracza. Ninja reaguje też komentarzami na pewne akcje lub osiągnięcia gracza podczas gry, np gdy zabije przeciwnika, lub wykona bardzo trudny skok, albo zginie. W takich wypadkach gra zamiast komentarza może wyświetlić śmieszną ikonę  z boku ekranu obrazującą to, co się właśnie stało.

Warunkiem przegranej jest utrata trzech serduszek, które reprezentują wytrzymałość gracza. Gracz traci je gdy doznaje ran.

 

Grafika

Grafika powinna być utrzymana w przyjaznych pastelowych kolorach oraz w komiksowym klimacie.

 

Share Button