Przedesignowanie

Ciągle gadam o tym, jak ważne jest stworzenie projektu swojej gry i zaplanowanie jej elementów. Kryje się tu jednak jeszcze pewien haczyk. Można z tym przesadzić. Określanie wszystkich szczegółów gry nie zawsze ma sens. Może się okazać, że pewne systemy, które dokładnie zdefiniujesz na papierze mają sens. Jednak w trakcie tworzenia gry pojawiają się problemy i okazuje się, że trzeba wyrzucić cały system. Co się stało? Straciłeś czas na tworzenie dokładnej dokumentacji.

Tego starałem się uniknąć, gdy tworzyłem (ciągle tworzę) GDD do best Hacking Software. Dokładniej opisuję tam jedynie te rzeczy, których jestem pewien, a te bardziej oddalone jedynie wspominam, aby nie uciekły mi z głowy. Nie określiłem tam jeszcze dokładnie wszystkich zmiennych, których będę używał do tweakowania poruszania się postaci, gdyż ciągle jeszcze na etapie tworzenia kontrolera postaci, który będzie mi odpowiadał.

Tak więc możecie się spodziewać, że w miarę, jak gra będzie się rozwijać, GDD będzie uzupełniany o nowe szczegóły. Niestety prace te idą dość powoli 🙁

Share Button