Telemetria. Kilka dodatkowych słów.

Muszę dopowiedzieć coś o telemetrii. Coś ważnego, o czym zapomniałem. Chodzi dokładnie o to, jak zabrać się do tego zagadnienia.

Po pierwsze musisz zadać sobie pytanie: Na jakie pytanie chcę dostać odpowiedź. Następnie musisz określić jakie dane będą potrzebne ci do odpowiedzenia na to pytanie i przy jakich okazjach powinny być zbierane.

Przykład?

Chcę wiedzieć gdzie i z jakiego powodu gracze umierają. Aby to stwierdzić potrzebujesz zebrać dane położenia, oraz przyczynę śmierci w czasie, gdy wystąpi event ‘śmierć_gracza’.

Mając już dane trzeba je jakoś uporządkować. Excel 2016 posiada narzędzie do narzucania danych na mapy! Z jego pomocą można bardzo łatwo stworzyć heatmapę.

Share Button

Digital Dragons

Obiecałem wam relację z Digital Dragons…

Niestety wyszedłem nieco rozczarowany i nie mam za bardzo o czym opowiadać. Nie znalazłem w tym roku tam nic ciekawego poza wykładami, które były na świetnym poziomie. Kilka piwek, kilkoro nowych znajomych i nowa wiedza. Było kilku wystawców, którzy szukali pracowników. Niby OK… ale ubiegłoroczne PGA dało mi dużo więcej, niż tegoroczne DD.

Na YT znajdziecie już filmiki z prelekcji. Warto popatrzeć.

Share Button

Telemetria w level designie.

To coś, czego bardzo brakowało mi podczas pracy przy ostatnim projekcie. Brakowało mi faktycznych danych, które pokazałyby mi, w jaki sposób gracze poruszali się po poziomie, który stworzyłem, a swoje poprawki mogłem opierać jedynie na obserwacji gry innych ludzi w firmie oraz na ich feedbacku.

Mając odpowiednie dane, które spływałyby do mnie z każdej rozegranej gry mógłbym przeprowadzać proces iteracji dużo sprawniej. Dowiedziałbym się, w jaki sposób ludzie błądzą na moim poziomie, jakie ścieżki są najpopularniejsze. Chciałbym wiedzieć, gdzie przeciwnicy dostrzegali bohatera, gdzie ginęli, gdzie ginął gracz, jak gracz się poruszał. Dane te z pewnością pomogłyby też w optymalizacji poziomu trudności w stosunku do reszty gry. Optymalizacja wydajności też mogłaby nieco zyskać. Wiedziałbym, które pomieszczenia są ogólnie pomijane i mogłyby zostać zwyczajnie zamknięte.

Share Button

Slavic Game Jam po raz kolejny

Po raz kolejny zapraszam was do wzięcia udziału w tym wydarzeniu. Jak buk da, to i ja się tam pojawię, choć niestety jammował nie będę, ale mam nadzieję pogadać z innymi 🙂

Więcej informacji pod tym linkiem

Share Button