Kurs pisania scenariuszy gier komputerowych

Pierwszy w historii kurs pisania scenariuszy gier komputerowych rusza w lipcu Krakowie. Warsztaty poprowadzą eksperci z CD Projekt, Reality Pump Studios i GameDesire. Udział jest bezpłatny, a aplikacje można składać do 16 czerwca. Szkoła Letnia Scenariuszy Gier Komputerowych to pierwszy w historii projekt dla scenarzystów, twórców literackich, copywriterów, którzy chcą tworzyć scenariusze gier komputerowych. Continue reading

Share Button

Iteracja

Iteracja – Czynność powtarzania czegoś w ramach pętli. Ta definicja z pewnością znana jest programistom. W pracy designera ta pętla wygląda następująco:

Początek pętli > Zaplanowani zmian (ulepszeń) > Wprowadzanie zmian > Weryfikacja zmian > Koniec pętli.
Tylko po co to?
Iteracji w designie używa się, aby ulepszać to, co stworzyliśmy na początku. Krok po kroku zbliżając się do celu, którym jest oczywiście stworzenie dobrego produktu.

Continue reading

Share Button

Game loops, gameplayowe, duże i małe

Gdzieś na forum zauważyłem pytanie: “Czy ktoś widział jakieś teksty o game loopach?”. Odpowiedź była dość, jakby to powiedzieć… zbywająca “Przecież to takie proste, że nie trzeba tłumaczyć”. No niby racja, jednak pytanie padło, a ja postaram się jako tako na nie odpowiedzieć.

Game loop to zwyczajna pętla w mechanikach gry.
Koniec.

Continue reading

Share Button

Digital Dragons 2017

Ponownie wybieram się do Krakowa na Digital Dragons, które odbędzie się 22-23 maja. Oczywiście zdam relację z tego wydarzenia.

Share Button

Wykład w Muzeum Wojska Polskiego


Ekipa Latarnik.edu.pl zostałą zaproszona do Muzem Wojska Polskiego w Warszawie, aby dać wykład o użyciu gry Civilization 6 w edukacji historii. Wydarzenie odbędzie się 6 maja. Z tego, co się dowiedziałem, będzie sporo ciekawych rzeczy do zobaczenia, a wejście jest za darmo!

Strona wydarzenia na FB

PS. Jak zwykle przy okazji takich wydarzeń organizowanych przez środowisko game-dev można dostać ciekawe nagrody – taka dodatkowa zachęta 🙂

Share Button