Koncept się zmienia…

Piszę to, gdyż jest to coś, co najbardziej mnie denerwuje oraz sprawia, że chciałbym rzucić tą pracę w kąt. Gdy poświęcę swój czas na implementację lub zaprojektowanie jakiejś funkcjonalności, a następnie okazuje się, że trzeba tą rzecz zrobić od nowa, gruntownie przebudować lub może nawet całkowicie usunąć moje morale leci w dół. Jest to jednak normalny proces tworzenia gry. Tak już bywa, że to, co wydawało się super na papierze, w grze całkowicie się nie sprawdza. Trzeba być gotowym na takie zmiany i nie poddawać się.

Może się też stać tak, że trzeba będzie poświęcić jakiś fajny feature na rzecz optymalizacji.

Trzeba mieć twardą dupę.

Share Button

Konkretnie proszę!

Jako designer musisz klarownie określać swoje wymagania dotyczące narzędzi Ci potrzebnych oraz gry. Współpracując z innymi staraj się unikać słów, które pozostawiają jakieś niedopowiedzenia, typu “powinno”, “chciałbym”, “mniej więcej”

Prosząc programistę o stworzenie jakiegoś narzędzia musisz jasno określić jak powinno działać, jakie będą dane wejściowe, a co ma być na wyjściu. Oczywiście nie zagłębiaj się w działanie programisty zbyt głęboko. Twoim zadaniem jest określenie wymaganego wyniku.

To samo tyczy się mechanik gry. Ty decydujesz o tym co ma się stać, gdy gracz wykona konkretną akcję. Jeśli wykonasz swą pracę niedokładnie lub pozostawisz innym pole manewru, możesz mieć pewność, że ktoś, kto będzie wykonywał dany element gry wykona go nie po Twojej myśli.

Share Button

Kwestia spójności

Wyobraź sobie sytuację:
Przechodząc grę wspinasz się po różnych ścianach, które odróżniają się od pozostałych. Jednak w pewnym momencie gry, gdy akurat goni Cię wielki troll próbujesz wskoczyć na podobnie wyglądającą “uzywalną” ścianę i klops. Nie da się po niej wspinać. Okazuje się, że designer w tym miejscu zaplanował coś innego. Twoja frustracja rośnie.

Czemu to miało miejsce? Przez cały czas rozgrywki zostałeś przyzwyczajony do tego, że ściany na które można się wspinać wyglądają w pewien określony sposób. Gdy dostrzegłeś coś wyglądającego podobnie stwierdziłeś, słusznie, że na tą skałę też da się wspiąć. Projektant popełnił błąd – użył assetu, który zmylił gracza.

Zadaniem designera jest pilnowanie spójności gry. Ustalone zasady gry nie powinny się zmieniać bez uprzedniego poinformowania o tym gracza.

Share Button

IGK – jednak nie

Niestety IGK zostało odwołane w związku ze zmianą organizatora. Z tego, co udało mi się dowiedzieć, prawdopodobnie odbędzie się w okolicach grudnia.

Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło. 21 kwietnia odbędzie się konferencja na temat “Gra w historię, historia w grach” organizowana przez UAM oraz Bibliotekę Uniwersytecką. Pojawię się tam wraz z ekipą Latarnik.edu.pl

Strona wydarzenia na FB

Share Button