Problemy z otwartymi światami

Otwarte światy w grach są coraz częściej spotykane. Związane jest to głównie z tym, że takie światy są dla ludzi bardziej naturalne, co powinno teoretycznie pogłębiać immersję. Kluczową rolę odegrał też postęp technologiczny, który pozwolił wygenerować to wszystko i wyświetlić graczowi w przystępnej formie. Dziś chcę poruszyć kilka problemów, na które możecie natknąć się tworząc otwarty świat w swojej grze. Powiem wam też czemu lepiej nie umieszczać waszej gry w takim świecie. Czytaj Dalej

Share Button

Kajdany na swobodę

Obejrzałem dziś film na kanale GDC traktujący o różnorodności w grach. Pomyślałem, że będzie to coś ciekawego, co pomoże mi wprowadzić nowe, ciekawe rzeczy w swoje projekty… jak bardzo się myliłem.

Przed przeczytaniem mojego tekstu zachęcam was, abyście poświęcili chwilę, aby obejrzeć to nagranie i wyrobić sobie swoje zdanie na ten temat.

Czytaj Dalej

Share Button

O narzędziach

Chcąc zrobić grę potrzebujesz odpowiednich programów oraz narzędzi. To dość oczywiste stwierdzenie. Czasy w których można było stworzyć grę, która została napisana tylko w C już chyba przeminęły bezpowrotnie. Oczywiście, może znajdzie się ktoś, kto to zrobi, jednak wątpię, aby gra taka odniosła jakikolwiek sukces. Czytaj Dalej

Share Button

Poznań Game Arena i GIC

Nie kłamali! Było GRUBO!

W końcu udało mi się wygospodarować chwilę na to, aby opisać wam to, co działo się na Poznań Game Arena oraz na Game Industry Conefence. W ciągu trzech dni, podczas których odbywał się event, przebyłem dystans 63km, już to może dać wam namiastkę informacji o tym, czy było warto… Czytaj Dalej

Share Button