Projektowanie gier dla speedrunnerów

55105270
Speedrun to bardzo ciekawe zjawisko polegające na jak najszybszym przejściu gry. Dla mnie patrzenie na to, co wyczyniają ludzie uprawiający ten… chyba mogę powiedzieć, że sport to mistrzostwo. Warto zajrzeć na tą stronę aby rzucić okiem: SpeedRun.com

No ale jakie gry są najchętniej wybierane przez speedrunnerów? Czytaj Dalej

Share Button

Krótkie, czy długie gry?

maxresdefaultWiele razy słyszałem narzekania ludzi na to, że jakaś gra jest zbyt krótka, że nie nie jest warta kwoty, której żąda za nią jej twórca. Ale jak to jest tak na prawdę? Czytaj Dalej

Share Button

Poznań Game Arena

pga_banner_2016Poznań Game Arena to jedna z większych imprez związanych z grami w Europie. Równolegle do PGA odbędzie się Game Industry Conference, czyli event skierowany głównie do twórców gier. Ja się wybieram i was też zachęcam. Mam nadzieję, że niedługo uda mi się przekazać wam nieco więcej informacji o tym, co dokładnie znajdzie się na PGA oraz GIC.

Poznań Game Arena
Game Industry Conference

Share Button

Windowframe Recenzja

windowframe1Windowframe jest kolejną z tych małych gier, które przejdą przez świat nie zrobiwszy większej kariery. Nie z powodu tego, że są słabe, ale z powodu słabej promocji. A szkoda. Czytaj Dalej

Share Button

Ars Independent Festival

Na przełomie września i października odbędzie się Ars Independent Festival. Będzie miał miejsce w Katowicach. Zostałem zapewniony o tym, że dostanę media pass, więc z całą pewnością się tam wybiorę i opiszę wam to, co się tam działo, a szczególnie część związaną z grami. AIF2016-wideoklip-v

Dostępny jest pełen program wydarzenia: >LINK<

jak również kalendarium: >LINK<

Share Button

Rozróżnienie projektantów ze względu na ich role

Projektant projektantowi nierówny…
W świecie game devu istnieje wielu różnych game designerów. Każdy z nich skupia się na innym aspekcie gry. Dziś dowiemy się kto robi co…

Poniżej zamieszczam tłumaczenie tekstu, którego oryginał znajduje się na stronie: lizengland
Thanks Liz! Czytaj Dalej

Share Button

Historia Twórcy SkyDash

Więc zaczynajmy!

Nazywam się Daniel, mam 17 lat i jestem uczniem technikum mechatronicznego. Hobbystycznie zajmuje się wszystkim co jest związane z naukami ścisłym i technologią, ale największym zamiłowaniem pawam do tworzenia gier/programowania i robotyki. Obydwa zainteresowania rozwijam od dłuższego czasu, jednak programowanie było “tym pierwszym”. Czytaj Dalej

Share Button

Morale

Stworzenie gry nie jest łatwym zadaniem. To wie każdy, kto zaczynając swoją karierę zaczynał od tworzenia MMORPG. Często ukończenie nawet niewielkiego projektu wymaga dużo samozaparcia i pracy. W związku z tym, tak ważne jest utrzymanie wysokiego morale, swojego oraz drużyny. Czytaj Dalej

Share Button

Negative Space

8678947_origTworzenie gier jest sztuką. Nic więc dziwnego, że pojawiają się tu te same pojęcia. Jednym z nich jest Negative Space. Najłatwiej to opisać jako to, czego nie ma, czymś, co pozostaje na uboczu lub jest wypełnieniem przestrzeni.

W grach termin ten znajduje zastosowanie w wielu miejscach, bo gry składają się z wielu elementów. Obrazu, historii, dźwięku, świata, rozgrywki. Czytaj Dalej

Share Button

Poznań Game Arena oraz Game Industry Conference

Poznań Game Arena to jedna z większych imprez związanych z grami w Europie. Równolegle do PGA odbędzie się Game Industry Conference, czyli event skierowany głównie do twórców gier. Ja się wybieram i was też zachęcam. Mam nadzieję, że niedługo uda mi się przekazać wam nieco więcej informacji o tym, co dokładnie znajdzie się na PGA oraz GIC.
Linki:
PGA
GIC

Share Button