Grzechy Terrari

terrariaDziś odkładam na półkę mojej steamowej biblioteki Terrarię. Wróciłem do tej gry po (chyba) półtorarocznej przerwie. Chciałem sprawdzić co się zmieniło…

Niestety niewiele. Przynajmniej nie w kwestii, która sprawiła, że nie jestem w stanie w pełni cieszyć się tą grą tak samo jak Minecraftem. Muszę jednak powiedzieć, że nie uważam tych gier za słabe. Są to bardzo dobre gry, które jednak posiadają pewną wielką wadę, którą jest… ich wielkość oraz skomplikowanie. Czytaj Dalej

Share Button

Ukradli mi pomysł na grę!

content-marketing-stolen-ideasCzy ktoś z was ma tak dobry pomysł na grę, że boi się go pokazać światu w obawie przed jego kradzieżą? Błąkając się po różnych forach internetowych zauważyłem że wielu młodocianych game designerów obawia się tego, że ktoś inny wykorzysta ich pomysł. Czytaj Dalej

Share Button

MIND: Path to Thalamus – recenzja gościnna

mind-path-to-thalamus-sea-mirror-ruinsDzięki uprzejmości redakcji Gracz.org mogę wam przedstawić recenzję gry MIND: Path to Thalamus. Jest to już dość stary artykuł (2014), ale myślę, że wart odświeżenia z powodu ciekawej koncepcji gry, a przy okazji chciałem zwrócić waszą uwagę na istnienie tego ciekawego bloga o grach i tym co z nimi związane. Godne pochwały w spotykanych tu tekstach jest mnogość odnośników, grafik oraz filmików, które pozwalają lepiej zapoznać się z opisywanym tematem. Czytaj Dalej

Share Button

Kwestia modów

worstuiMody w grach MMO to chyba dość wrażliwy temat. Z jednej strony mody potrafią poprawić wiele aspektów gry, które zostały przeoczone przez twórców gry lub nie wdrożone z powodu braku czasu, funduszy lub dlatego bo są ważniejsze rzeczy do zrobienia. Problem pojawia się w momencie gdy mody wymagane są do skutecznej rywalizacji z innymi. Czytaj Dalej

Share Button

Gry to szatan!

evilNatknąłem się jakiś czas temu na kilka artykułów na pewnym chrześcijańskim portalu. Jako, że jestem lekkim sado-masochistą przeczytałem kilka z nich i nie byłem pewien czy mam się śmiać z ich głupoty, czy zdenerwować się i zmartwić, że taka ciemnota wciskana jest ludziom. Czytaj Dalej

Share Button

Kursy C# dla Unity, polecany kanał na YouTube

Chcę polecić wam kanał na którym nauczycie się podstaw programowania w C# w odniesieniu do tworzenia gier w Unity. Autor kanału prezentuje sposoby wykonania różnych funkcji gier, takich jak proceduralne generowanie poziomów lub wyszukiwanie ścieżek.

>>Sebastian Lague<<

Jeśli nie macie jeszcze bladego pojęcia o programowaniu oraz o samym Unity warto zapoznać się też z tutorialami umieszczonymi na stronie Unity.

>>Unity Tutorials<<

 

Share Button

O ilości FPS

Od wielu lat w świecie gier toczy się batalia pomiędzy 30 oraz 60 fpsami. Jedni twierdzą, że ludzkie oko nie jest w stanie zobaczyć różnicy, ci drudzy wprost przeciwnie. Czytaj Dalej

Share Button

Demoniczne Miecze – tekst ze świata fantasy

Dawno dawno temu chciało by się rzec, gdy krasnoludy stanowiły jeszcze jeden dość spójny ród, choć zamieszkujący dwa bardzo odległe od siebie tereny. Wtedy właśnie powstały dwa bliźniacze miecze wykute gdzieś w jednej z diabelnych pieczar Wielkiej Puszczy. Stworzone został w jednym celu – siania zamętu, a stworzone zostały z zawiści oraz strachu, która lęgła się w sercach elfów. Obawiały się one rosnącej siły krasnoludów, tego jak szybko poszerzali swe włości oraz siłę. Czytaj Dalej

Share Button

Grzechy projektantów gier

not-sure-if-trolling-or-just-bad-game-designPrzygotowałem dla was małą listę zawierającą często spotykane a przy okazji bardzo irytujące rzeczy w grach, których można by uniknąć o ile tylko posiedziano by troche więcej na projektowaniem danej gry. Lista powstała w oparciu o własne doświadczenia, opinie innych oraz podobne listy znalezione w sieci (gamerant, pcgamer). Czytaj Dalej

Share Button

Gamifikacja

Gamifikacja na jednym obrazku, ładnie i kolorowo.

Rosnące paski doświadczenia, postępu, odznaki, osiągnięcia i inne tego typu bajerki to chyba coś, co lubi każdy z nas, więc nic w tym dziwnego, że rzeczy te przenikają do świata realnego. Coś takiego nazywamy gamifikacją (lub bardziej po polsku grywalizacją), czyli przenoszeniem elementów gier do zajęć, które same w sobie nie są ani grami ani zabawami w celu podnoszenia zaangażowania ludzi w wykonywane czynności. Czytaj Dalej

Share Button