Matematyczne krzyżówki

Jest to prosta gra matematyczna, która polega na uzupełnianiu krzyżówek matematycznych z udostępnionych liczb lub operatorów (+ – / *)

Skomplikowanie krzyżówki zależałoby od wybranej przez gracza opcji. Następnie skrypt generowałby krzyżówkę o odpowiednim stopniu skomplikowania oraz wartości cyfr.

Wszystkie dostępne do użycia cyfry i znaki będą umieszczone na górze ekranu. Każdego elementu gracz może użyć tylko raz. Ważne, że w wypadku dwucyfrowej liczy gracz zobaczy dwie cyfry w panelu wyboru. Tak samo, gdy wynik okaże się wartością ujemną.

Share Button

Recenzja: Reaper by Hexage Ltd

UWAGA RECENZJA DLA WERSJI DEMO

Twórcy przedstawiają tą grę jako RPG akcji. Moim zdaniem daleko jest jej do RPG, jednak widać, że ludzie z Hexage starali się coś z tym zrobić. Screenshot_2015-04-30-07-35-59[1]

W grze został umieszczony bardzo przyjemny system levelowania postaci, w którym po awansie możemy wybrać jeden z trzech atutów. Taki atut ulepsza jedną z naszych umiejętności, lub poprawia statystyki postaci. Za zabijanie przeciwników otrzymujemy też złoto, za które kupujemy przedmioty. Nie można się też w żaden sposób przyczepić do grafiki, ta zwyczajnie pieści oko.

Ale nie jestem tu aby rozpisywać się nad zaletami gry, ale nad jej minusami…

Głównym minusem jest to, że za darmo możemy pograć sobie jedynie do momentu, aż nasza postać osiągnie 10 poziom. Wtedy musimy zapłacić za  pełną wersję. Myślę, że ten schemat zarabiania może sprawdzić się w wypadku użytkowników Apple, jednak osoby korzystające z Androida przyzwyczajone są do czegoś innego. Skłaniałbym się raczej w stronę modelu ‘obejrzyj reklamę, a odblokujesz kolejnych pięć poziomów’. Chociaż i to mogłoby irytować ludzi, gdyż pokonanie poziomu w tej grze zajmuje 2-6 minut.Screenshot_2015-05-02-10-31-11[1] Podczas gry miałem też minimalne problemy ze sterowaniem prawo/lewo a to za sprawą zbyt małych przycisków.

Niestety mimo, tego, ze gra wydaje się być przyjemna, na dłuższą metę może okazać się dość monotonna. Dlatego nie przekonała mnie do kupna pełnej wersji.

 

Ocena ogólna: 7/10

 

Share Button

Wood Block Artist

It is a puzzle game designed for mobile platforms. It consists in laying the proper shape with the delivered elements.

Each time at the start of the level, available blocks are randomly generated. Available elements can be rotated in steps of 90 degrees.

After completing the puzzle, drawing including an object which was arranged by the player is shown to him.

Share Button

O moich projektach

Projekty przedstawione na moim blogu mają zazwyczaj opisywać ogólne założenia gry. Jeśli ktoś z was byłby zainteresowany wykorzystaniem któregoś z nich, proszę o  kontakt. Chętnie nawiążę współpracę oraz udostępnię szczegółowy opis projektu, gotowy do przedstawienia programistom, grafikom, etc.

Share Button

Problemy Bunkermana

Bunkerman był grą, w którą grałem z przyjaciółmi w podstawówce na kartce papieru lub na szkolnej tablicy. Jeden z graczy, który wcielał się w Bunkermana miał za zadanie bronić się przed nadciągającymi wrogami za pomocą kupowanych lub craftowanych przedmiotów.

3 główne problemy, na które się natknąłem przy przenoszeniu gry w wymiar elektroniczny to: nadanie sensu ciągłości rozgrywki, system obrażeń, oraz crafting.

Pierwszy z nich rozwiązałem za pomocą przeniesienia postaci ze stacjonarnego bunkra w pojazd. Po zakończeniu każdej walki gracz dostaje 3 opcje do wyboru, gdzie każda opcja oznacza spotkanie z innym wrogiem.

Drugi problem – system obrażeń. Zostanie prawdopodobnie uproszczony do rangi HP oraz obrażeń krytycznych lub będzie bazował głównie na obrażeniach krytycznych. Ta kwestia ciągle wymaga dopracowania… jednak nie jest z nią tak źle jak z moim ostatnim problemem, czyli:

Problem numer trzy – crafting. Podstawą gry była dowolność łączenia prawie wszystkich elementów ze sobą i otrzymywanie rożnych wyników. Nie udało mi się jeszcze wymyślić systemy, który byłby w stanie go opisać w wersji elektronicznej. Interesującym rozwiązaniem mógłby być system zbliżony to tego z Minecrafta, jednak nie spełnia on całkowicie moich wymagań, gdyż wymagałby dużo uproszczeń.

Na chwilę obecną sprawa pozostaje otwarta.

Share Button

Projektowanie sterowania w grach. Słów kilka

Jest to jeden z pierwszych elementów, na które zwraca uwagę gracz. Powinien więc być dobrze zaprojektowany, aby go nie odstraszyć i dać mu się zapoznać z naszą grą w miłej atmosferze.

Należy pierw się zastanowić na jaką platformę przeznaczamy naszą grę. Czy może będzie to kilka platform. Czy uwzględniamy obsługę różnych kontrolerów. Postaram się wypisać kilka głównych zasad projektowania sterowania:

  • Ważne jest aby nie wynajdować koła na nowo. Jeśli jest to tylko możliwe warto użyć już istniejących schematów sterowania np w grach FPS do sterowania zazwyczaj używamy klawiszy WSAD. Gracze są przyzwyczajeni do tego, więc nie będą musieli poświęcać dużo czasu aby zapoznawać się z Twoją grą.
  • Warto pamiętać o daniu graczowi możliwie jak największej możliwości konfiguracji tego jak ma kontrolować swoją grę. Należy dać mu możliwość zmiany przypisanych funkcji do klawiszy na padzie lub na klawiaturze. Nie wolno też zapominać o ludziach leworęcznych. Miłą funkcją może być domyślna prekonfiguracja sterowania dla osób leworęcznych aktywowana tylko jedną opcją.
  • Nie można przeładowywać gracza ilością opcji widoczną na jednym ekranie. Z drugiej strony nie można się zbytnio rozdrabniać.
Share Button

Ninja wraca do domu

ninjaJest to dwuwymiarowa gra zręcznościowa, polegająca na sterowaniu wojownikiem ninja.
Celem gracza jest jak najszybsze dotarcie do domu oraz zebranie jak największej ilości punktów, które otrzymujemy za zabijanie przeciwników oraz zbieranie gwiazdek. Docelową platformą gry są urządzenia mobilne.

Ninja wraca do domu

Share Button

Recenzja gry Need a Hero

Need of Hero jest grą wydaną przez Alis Games. Rozgrywka polega na zabijaniu potworów poprzez łączenie ikonek na planszy. W pierwszym kontakcie z grą wszystko jest bardzo fajne. Zabijanie potworów przynosi radochę, ulepszanie sprzętu również. Gracz jest nagradzany ciągłym progresem w grze.Screenshot_2015-04-17-08-09-45

… ALE… Po dłuższej chwili zauważamy, że nasz bohater ciągle jest głodny i nasze ruchy są strasznie ograniczone, szczególnie, jeśli uwzględnimy to, że zebranie materiałów na ulepszenie naszego sprzętu zajmuje od dnia do trzech. Jest to mój główny zarzut względem tej gry. Gra uniemożliwia nam granie…. chyba, że wykorzystamy diamenciki, które możemy zakupić za prawdziwe pieniążki. Niestety gra nie posiada bardzo widocznego elementu rywalizacji z innymi graczami aby zachęcić nas do tego zakupu.

Myślę, że lepszym modelem zarobkowym w grze byłyby reklamy, przy jednoczesnym zwiększeniu regeneracji punktów jedzenia. Pozwoliłoby to na dłużej przykuć gracza do ekranu, nie powodując u niego frustracji spowodowanej ciągłym przerywaniem gry

 

 Ocena ogólna 4,5/10

 

Share Button

Duży projekt

Mój pierwszy większy projekt jest grą typu MMORPG, której głównym elementem jest tworzenie hybryd zwierząt.

Poniżej znajduje się link do Wiki tego projektu.

To Be God Wiki

Share Button

Balls Crusher

Balls Crusher jest prostą, dwuwymiarową, nie wymagającą dużo czasu oraz bardzo szybką grą przeznaczoną na platformę mobilną. Polega ona na zbijaniu innych kulek za pomocą swojej. Dla utrudnienia na części kuli gracza znajduje się słaba strefa, po uderzeniu w którą gracz traci HP. Ukończenie poziomu następuje po zniszczeniu wszystkich przeciwnych kulek. Warunkami przegranej to zazwyczaj utrata HP.

Link do artykułu znajduje się poniżej.

Balls Crusher

Share Button